REKLAMAČNÝ PORIADOK
- Úvodné ustanovenia
1.1 Poskytovateľom služieb a predávajúcim je spoločnosťou VARGA_TRI, s. r. o., so sídlom Karola
Adlera 6, 841 02 Bratislava – mestská časť Dúbravka, IČO: 52 380 751, zapísaná v Obchodnom registri
Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 137654/B (ďalej len „VARGA_TRI“).
1.2 Klientom alebo kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril
objednávku a ktorá bola spoločnosťou VARGA_TRI potvrdená (ďalej aj ako „kupujúci” alebo „klient“).
1.3 Tento reklamačný poriadok upravuje právne vzťahy medzi spoločnosťou VARGA_TRI a klientom, pri
vybavovaní reklamácií, týkajúcich sa správnosti a kvality tovaru a služieb poskytovaných spoločnosťou
VARGA_TRI.
1.4 Reklamáciou na účely tohto reklamačného poriadku sa rozumie klientom uplatnené právo zo
zodpovednosti za chyby tovaru alebo služieb poskytovaných spoločnosťou VARGA_TRI, ktorým sa
požaduje určitá náprava, alebo náhrada za chybné plnenie, resp. neplnenie predmetu zmluvy.
1.5 Ak konkrétne ustanovenia reklamačného poriadku nešpecifikujú, či sa vzťahujú na reklamáciu služieb
alebo na reklamáciu tovarov, platí, že sa vzťahujú aj na reklamáciu služieb, aj na reklamáciu tovarov. - Trvanie záručnej doby
2.1 Ak je klient spotrebiteľom, na tovary sa poskytuje záruka v trvaní 2 rokov, ak nie je uvedené inak. Ak
klient nie je spotrebiteľom, záručná doba je 1 rok.
2.2 Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od
spoločnosti VARGA_TRI ak si tovar preberá klient osobne alebo ak tovar preberá tretia osoba poverená
klientom
2.3 Pri službách zodpovedá spoločnosť VARGA_TRI za vady služby po dobu jej poskytovania klientovi. - Postup pri vybavovaní reklamácií
3.1 V zmysle tohto reklamačného poriadku, môže klient uplatniť reklamáciu osobne alebo písomne.
3.2 Z reklamácie musí byť zrejmé najmä:
a. kto reklamáciu podáva (meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu);
b. predmet reklamácie, prípadne čoho sa klient domáha;
c. komu je reklamácia adresovaná;
d. dátum podania reklamácie;
e. podpis klienta v prípade, že je reklamácia uplatnená listinnou formou. Podpis sa nevyžaduje
v prípade, ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom e-mailu.
Pre rýchlejšie vybavenie reklamácie použite Reklamačný formulár.
3.3 Lehota na vybavenie reklamácie je najviac 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak dlhšia lehota nie je
odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý VARGA_TRI nemôže ovplyvniť.
3.4 Pri reklamácii služieb musí klient reklamáciu uplatniť bez zbytočného odkladu po tom, čo zistil vadu
poskytovanej služby, najneskôr však do 30 dní, inak právo na reklamáciu zaniká.
3.5 V prípade zistenia vady tovaru je potrebné uplatniť reklamáciu bezodkladne (výrobok ďalej
nepoužívať), najneskôr do dvoch mesiacov od zistenia vady.
3.6 Uplatnením reklamácie sa rozumie deň uplatnenia reklamácie klientom. Za deň uplatnenia reklamácie
sa považuje:
a. pri poštových zásielkach – deň doručenia reklamácie spoločnosti VARGA_TRI;
b. pri e-mailovom doručení – dátum prijatia reklamácie, ktorým spoločnosť VARGA_TRI potvrdí
doručenie.
3.7 O uplatnení reklamácie spoločnosť VARGA_TRI vystaví písomné potvrdenie o uplatnení reklamácie vo
vhodnej forme bezodkladne po vytknutí vady.
3.8 Ak ide o odstrániteľnú vadu, VARGA_TRI v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej
vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa
vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý VARGA_TRI nemôže
ovplyvniť.
3.9 Ak spoločnosť VARGA_TRI odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne klientovi
oznámi. Ak znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou,
autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže klient zodpovednosť za vadu spoločnosti
VARGA_TRI, môže klient vytknúť vadu opakovane a spoločnosť VARGA_TRI nemôže odmietnuť
zodpovednosť za vadu.
- Dôvody zamietnutia reklamácie
4.1 Spoločnosť VARGA_TRI si vyhradzuje právo neuznať reklamáciu týkajúcej sa poskytovania služieb
v nasledovných prípadoch:
a. ak čerpanie služieb v menšom (ako objednanom) rozsahu bolo spôsobené samotným klientom
alebo okolnosťami na strane klienta;
b. ak zníženie kvality služby spôsobili okolnosti vylučujúce zodpovednosť, najmä, nie však výlučne
udalosti spôsobené vyššou mocou (napr. povodeň, snehová kalamita, narušenie dodávok
elektrickej energie, evakuácia priestorov, pandemické opatrenia, resp. iné okolnosti mimo vplyvu
VARGA_TRI);
c. ak zníženie kvality služieb bolo spôsobené neodbornými alebo neoprávnenými zásahmi klienta;
alebo
d. ak klient uplatnil reklamáciu služieb po uplynutí 30 dní odo dňa, keď vadu zistil.
4.2 Spoločnosť VARGA_TRI si vyhradzuje právo neuznať reklamáciu týkajúcej sa reklamácie tovarov
v nasledovných prípadoch:
a. ak bolo poškodenie spôsobené opotrebením;
b. ak bolo poškodenie spôsobené mechanicky(to zn. najmä roztrhnutie, prerezanie, poškodenie iným
neopatrným zaobchádzaním);
c. ak ide o škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia. - Spôsoby vybavenie reklamácie
5.1 Spoločnosť VARGA_TRI vybaví reklamáciu a ukončí reklamačné konanie jedným z nasledovných
spôsobov.
5.2 Reklamačné konanie v prípade reklamácie služieb sa ukončí
a. odstránením vady poskytovanej služby:
i. výmenou služby za inú po predchádzajúcej dohode s klientom;
ii. vrátením ceny za poskytovanú službu, len v časti ktorej služby neboli poskytnuté, tzn., že je
možné vrátiť časť ceny v nevyčerpanej časti;
iii. vyplatením primeranej zľavy z ceny poskytovanej služby; alebo
b. odôvodneným zamietnutím reklamácie.
5.3 Reklamačné konania v prípade reklamácie tovaru sa ukončí:
a. odstránením vady tovaru:
i. výmenou tovaru za iný;
ii. vrátením ceny za zaplatený tovar;
iii. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru; alebo
b. odôvodneným zamietnutím reklamácie. - Záverečné ustanovenia
6.1 Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok,
a spoločnosť VARGA_TRI si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho
upozornenia klienta.
6.2 Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť od [_].
6.3 Kontakt: spoločnosť VARGA_TRI, s. r. o., so sídlom Karola Adlera 6, 841 02 Bratislava – mestská časť
Dúbravka, email: varga.academy@gmail.com.